Monthly Archives: August 2013

Pettymysten pettymys

Tänään piti mennä ekaa kertaa ikinä aikuisten telinevoikkatunnille. En mee, kun oon kipeä. Eli tämän sijaan:LIUKIN-CRASH

Tätä:2013-08-30 17.38.40

I waited so long for my gymnastics class to start. But now I got the flu :/ So no falling of things for me today, just tea.

 

Advertisements

Mitalisade ja kuntotesti / More medals and a fitness test

Ooh, katsokaa mitä sain!Screen shot 2013-08-29 at 7.44.48 PMOlen virallisesti käynyt salilla noin 1.5 kertaa viikossa JA juossut noin 1.5 kertaa viikossa tämän vuoden aikana. Whuhuu!

Mutta sepä ei ole päivän ainoa ilouutinen se. Tein vuosi sitten PTn kanssa kuntotestin, ja tein sen huvikseni tänään uusiksi. Ja katso, kaikki tulokset olivat parantuneet. En suotta ole käynyt nostamassa punttia. Kaikkia suorituksia tehtiin se 30s kerralla.

I have now officially been to the gym about 1.5 times per week AND been running 1.5 times per week this year. Go me! But that’s not all. A year ago I did a fitness test, and today I did it again. Lo and behold, all the numbers are up! Each move was done for 30s as many as I could:

  • Kyykyt / Squats: 24 -> 29
  • Istumaannousut / Situps: 18 -> 20
  • Punnerrukset / Pushups: 16 -> 18
  • Pystypunnerrus / Shoulder press: 20 -> 30
  • Selän ojennus / Hyperextension: 22 -> 25

Vuosi sitten multa otettiin myös rasvaprosentti, joka oli muistaakseni jotain 32-33%. Tänä vuonna kierrän kyseisen mittauslaitteen kaukaa, koska se alkaa kuitenkin huutamaan että SINÄ SYÖT SUKLAATA SIELLÄ, EI SE AUTA. Niin syönkin. Kun joo, olishan se kiva olla vähärasvaisempi, mutta se dieetin ylläpito vaan ei ole huvittanut tarpeeksi. Mutta hei, oon vahvempi kun vuosi sitten! Ja jaksan juosta enemmän kun vuosi sitten! Vuosi sitten kävin juoksemassa 4.12km aikaan 33:15min, eli tahdilla 8:05min/km. Nyt vitoseen menee noin tuo aika, pidemmällä lenkillä.

Last year my fat% was measured too and it was something like 32-33%. This year I’m totally avoiding the measuring machine, since it would just yell at me for eating chocolate. Which I have been doing. Because being on a diet is just boring. But I’m stronger than year ago and I can run more too. Last year this day I did 4.12 km run in 33:15min. This year, I run 5k in that time (during a longer workout). 

Niin heiluin mä siellä salilla muutenkin.

  • Mave / Deadlift: 10 * 20kg, 10 * 40kg, 10 * 3 * 60kg
  • Pullover: 3 * 10 * 10kg
  • Haba taljassa / Cable bicep curl: 3 * 5 * 15kg
  • Ojentajat taljassa / Triceps pushdown: 3 * 10 * 17,5kg
  • Rinta ristitaljassa / Flyes: 3 * 10 * 7,5kg/side

2013-08-29 16.12.35Ja peilikuva, osa x.

50 lenkkiä tehty / 50, done

Heiaheia kertoi, että olen juossut 50 lenkkiä tänä vuonna. Jee? Se on aikalailla 50 enemmän mitä ikinä kuvittelin. Nyt vaan mietin, että mitähän tapahtuu kun se puolimaratoni on pois alta. Jääköhän lenkkeily kuin seinään? Kolmesti viikossa juoksemista tuntuu kamalan paljolta, ehkä kahdesti olisi helpompi järjestää. Jäisi aikaa jamille tai combatillekin.Screen shot 2013-08-27 at 8.59.07 PMSiinä todisteaineistoa! Onkohan seuraava lätkä kultainen ja tipahtaa plakkariin kun sata lenkkiä on tehty? Jaksaiskohan sitä puristaa sen verran tälle vuodelle? Olenkohan vähän helposti huijattavissa virtuaalimitaleilla?2013-08-27 19.33.36Maisemissa ei ollut valittamista tälläkään kertaa, oli lähiötä, oli metsää, oli moottoritietä ja hiekkatietä. Ilman näitä mäkiä Tampere olisi aika kiva lenkkeilykaupunki… 2013-08-27 20.04.04 2013-08-27 20.05.02Kivasti punoittaa. Mutta ei kaksaria! Reilusti vaan katse yläviistoon niin ei tuu epämiellyttäviä lisäleukoja! (Ilmainen vinkki)

Ainoa vika lenkissä tänään (aina on joku vika), että maha oli ihan täynnä superhyvää pilahvia. En pääse nyt yli tuosta pilahvista, mahtava sana. Sehän kun tarkoittaa sellaista mössösekoitusruokaa ilmeisesti. Mutta kuulostaa heti paljon ammattimaisemmalta. Mun pilahviini tuli tänään riisiä, kikherneitä, sipulia, kesäkurpitsaa, kanttarellia, parmesania, suolaa ja kasvisliemikuutio. Voi veljet, että söin itseni (fiksusti) ähkyyn ennen kun piti lenkille mennä. Ja täysi maha ei ehkä ole se paras kaveri juostessa…

Stats: 7km, Avg.pace: 6:46 min/km, Avg.speed: 8.8 km/h
Total: 323km 

I got a 50 run’s this year medal from Heiaheia! I have been wondering what happens when the half marathon is done and over. Do I just stop running or what. Maybe I should go for 100 run -medal! It would be a shame just to stop running, when it finally doesn’t feel like I’m dying from the beginning… Today’s run went pretty well, except that I ate way too much before I started. But the food I made was so good! There was some rice, zucchini, chickpeas, onions, chantarelles, bell peppers, parmesan, salt and vegetable soup extract. Sooooooo good. And healthy too 🙂 

Kyykkäsin melkeen 500kg!

No siis melkeen. Jos olis ollu painonnostokengät (jotka näemmä jokaisella itseään kunnioittavalla treenibloggarilla pitäs olla), vyö, penkkipaita ja vompatti kannustamassa, niin varppina olis menny 500kg. Nyt tein vaan viielläkympillä. Ja otin taas noloja kuvia peilin kautta (jotain treenibloggaritunnusmerkkejä mullakin).2013-08-26 19.25.29Mutta sali kulki ihan kivasti. En ookaan pitkään aikaan kyykkäillyt, kun jotenkin tuntuu että ei ehdi salille kun kaks kertaa viikkoon, ja sitten jalkajutuissa mave on aina kivampi ku kyykky. Jos nyt tekis ees sitten toisella kertaa kyykkyjä ja toisella kertaa mavea. Ettei ihan itsensä toistamiseksi mee.

  • Kyykky / Squat: 10 * 20kg, 2 * 10 * 40kg, 2 * 8 * 50kg
  • Kulmasoutu tangolla / Barbell row: 3 * 6 * 40kg
  • Ojentajat levypainolla / Triceps extensions: 3 * 15 * 10kg
  • Hauiskäännöt tangolla / Barbell curls: 3 * 6 * 20kg
  • Vatsalihaksia / Abs: this and that

I almost squatted 500kg. Almost. Did 50kg, close enough? Haven’t been doing my squats, because well. I don’t like them that much. But it’s probably better to alternate a little and not do deadlifts all the time. I’ll get bored with them if I do that. Atm I get to the gym twice a week, so I’ll alternate squats and deadlifts and all is well. 

Weekly wrap-up, 34/2013

Screen shot 2013-08-25 at 10.09.36 PM

 

  • Maanantai: Juoksu / Running
  • Tiistai: Sali / Gym
  • Keskiviikko: Muodostelmaluistelu / Synchronized skating
  • Torstai: Sali / Gym
  • Perjantai:
  • Lauantai: Juoksu, Kuntopiiri / Running, Circuit
  • Sunnuntai: Juoksu / Running

Perjantai oli lähes vapaa päivä. Ellei kumikanojen ampumista ritsalla lasketa.2013-08-23 20.48.28Friday was a day off. Unless you count shooting rubber chickens with a giant slingshot. And you should count it.

 

Track and field

Koska eilinen lenkki meni niin penkin alle, piti tänään vetää tossut jalkaan ja lähteä jolkottelemaan. Oon vaan niin tolkuttoman hidas, että välillä itteäkin ihan naurattaa. En vaan saa juostua sitä kymppiä tuntiin, ainakaan niin että se juoksemisosuus olisi kivaa ja ees jotenkuten nautinnollista. Lisäksi, olisi tavallaan kiva että noi kelit vähän viilenisivät (vaan siksi aikaa kun oon lenkillä), koska heti kun lämpötilat nousevat yli 20 asteen, tulee vaan tuskakuuma juostessa. 2013-08-25 12.59.25Peltoisat on maisemat..

Jotta päivän urheilukiintiö saatiin täyteen, lähdettiin vielä katsomaan Eliittikisojen finaalia, kun se tossa naapurissa järjestettiin. Jotensakin huvitti katsoa miesten viidentonnin finaalia, kun veikkaan että en pysyisi vauhdissa mukana edes sataa metriä. Onneksi mun ei ees tarvi. Katsomossa oli kiva istua auringonpaisteessa, katsella kun Ruuskanen heitti hienon sarjan keihäässä, korkeushyppääjänaiset teki ennätyksiään ja muutenkin oli kiva fiilis. Televisiosta katsoessa missaa kaikki sellaiset ei-kilpailutapahtumat. Niinkun vaikka sen että keihäsmiehet jäivät kannustamaan korkeushyppääjää, joka yritti jo toistamiseen korottaa omaa ennätystään. Ja pituushyppääjät kannustivat seiväsmiestä, joka meni ja hyppäsi paremmin kuin ikinä. 2013-08-25 16.28.41 2013-08-25 15.48.49

Niin niitä juoksustatseja:

Stats: 7.5km, Avg.pace: 7:06 min/km, Avg.speed: 8.2 km/h
Total: 316km 

Since last nights run was bad, I went again today. I kinda wish that the weather would be colder, so it wouldn’t be so annoying and hot to run. But well, this is Finland and one should be grateful for all sun and warmth we are getting this way. The winter is coming (again, can’t it keep away for like one year?) and the warmth is long gone then… After the run, me and my husband went to see some track and field games. Great athletes and good atmosphere 🙂

 

Lauantai-illan hupia / Saturday night fever

Liikunta on suhteellisen addiktoivaa puuhaa. Vielä viiden aikaan tänään olin ihan varma, että en tasan lähde tekemään mitään liikuntapuuhia. Seiskalta olin lenkkipolulla. Tosin en juossut kovin pitkää lenkkiä, kun ei oikein sujunut. Miten vaikeaa se on muka pistää tossua toisen eteen? Tein sitten pienen kuntopiirin lenkin perään: dippejä, punnerruksia, erilaisia kyykkyjä ja vähän vatsalihasjuttuja. Maisemat olivat ihan jees tällä ulkotreenisalilla:2013-08-24 20.23.32View from my gym! And my gym: 2013-08-24 20.24.12Sen lisäksi että tossu ei liikkunut toisen eteen helposti tänään, oli vikaa myös treenikamoissa. Paita hilautui ärsyttävästi ylöspäin koko ajan, ja sortsit olivat liian lyhyet. Ei hyvä. Näistä kaikista ärsyttävyysasioista huolimatta tuli sitä pari kilsaa hölköteltyä:

Stats: 4km, Avg.pace: 6:36 min/km, Avg.speed: 9.1 km/h
Total: 308km 2013-08-24 20.25.00Today I had decided to spend the evening at my sofa, but couldn’t do it. So just a small run, which didn’t go that well. My shorts were too short and my top kept riding up. And even the running didn’t feel good. I ran just 4k and did a little circuit with dips, pushups, squats and abs things. It’s still something eh? The views were gorgeous anyway 🙂