Selkä taipuu tuulessa

Tässä syksyn alkaessa meni jotenkin ihan treenirytmi aiempaan verrattuna uusiksi. Olen yrittänyt vähän hahmotella viikkoaikataulua (ja totesin että sehän ei päde esim. tällä viikolla). Mutta se näyttäisi jotenkin tältä:

  • Ma: pieni lenkki (30min) / lepopäivä + liikkuvuus
  • Ti: floor acrobatics + venyttely
  • Ke: luistelua + liikkuvuus
  • To: lenkki / sali
  • Pe: lenkki / sali + venyttely
  • La: telinevoimistelu + baletti/sali
  • Su: pitkä lenkki + venyttely/liikkuvuus

Salit jäävät nyt vähän vähemmälle, yritän ehtiä sen kaksi kertaa viikkoon päästä käymään. Ja miksi siis jäävät vähemmälle? Nokun pitää vielä kuukauden verran jaksaa juosta enemmän kuin vaan huvikseen. Sitten on se puolikas ohi, ja voi vähentää viikkottaisten lenkkien määrää. Ajattelin että jos kahdesti viikossa kävisi sellaisella tunnin lenkillä, ettei nyt hankittu juoksukunto ihan kokonaan katoa sentään. Mutta olisi enemmän aikaa tehdä kaikkea kivaa. Kuten kuperkeikkoja, kärrynpyöriä ja siltoja.

On todella hämmentävää, miten vaikea aikuisen ihmisen on hanskata omia ruumiinosiaan. Tietää mitä ja miten, mutta toteutus onkin jotain ihan muuta. Otetaan vaikka esimerkiksi se surullisen kuuluisa takaperinkuperkeikka. Tiedän, että siinä pitäisi heti käsien koskiessa maata työntää käsillä vauhtia. Pistän silmät kiinni ja näen miten se pitäisi tehdä. Mutta kun pitää tehdä, niin käsien koskiessa maata kiskaisen ne jotenkin rinnan päälle ja eihän siitä sitten mitään muuta tule kun naurua. Ja ärsytystä, kun en hallitse omaa kroppaani. Kyllä se tästä! Sain tehtyä sillankin jo ehkä ihan vähän paremmin kuin viimeksi, jee! Selän liikkuvuustreenit (ja muutenkin liikkuvuustreenejä) ja venyttelyt on ihan syystä kuulkaa tuonne kalenteriin merkitty..

It’s weird how a grown-up can’t handle her own body parts. I know how to do a somersault (the not jumping in the air version). I know that I should be pushing with my hands when they touch the floor. But I don’t do that. Don’t know why, and it irritates me that I’m not in control of my own limbs. 

In other news, there will be one month more of running practice. I originally had planned that after the Tampere half marathon I could do more gymnastics, dancing and gym and less running, but since I’m running the competition at the end of next month… more running. Argh. Also, I really need to work on my mobility more. I’m bendy like iron bar.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s