Selkä, joka ei pyöristy

Luistelussa olennaisinta on ryhti. Muodostelmaluistelussa olennaista on ryhti, joka pysyy raudanlujana. Hyvällä ryhdillä ja keskivartalon ja selän tiukkuudella varmistutaan siitä, että kuviot pysyvät ja vieruskaverilla on kallio johon nojata. Mutta koitapa tehdä peruskalliotakin jäykemmällä selällä kuperkeikkoja. Kun niissä pitää nimenomaan pyöristää se selkä. Joka sotii kaikkia mun oppimia tapojani vastaan.

Lisäksi, tiiättekö sen liikkeen missä maataan selällään lattialla ja heilautetaan kepoisasti jalat pään yli lattiaan? Noh, mä en saa jalkoja lattiaan. Selkä ei anna periksi ja ne kuuluisat mahamakkaratkin ahdistaa. Mutta ennen kaikkea se selkä. Uskon että sitkeällä venyttelyllä ja treenaamisella sekin liike on jossain kohtaa hanskassa.

Pitäisiköhän se taas siis palata kiltisti sen joogan pariin? Usch. Päälläseisontaa tulis nimittäin harjoiteltua siinäkin. Se alkaa tuntua jo mahdolliselta nimittäin. Että voisi seistä päällään jossain kohtaa siis ilman että kaveri pitää kiinni.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s